Veelgestelde vragen opgeven van uw blijde- of overlijdensbericht

Wilt u een wijziging aanbrengen in uw blijde- of overlijdensbericht, neem altijd contact op met de krant van uw keuze. Kijk onder "Contact" voor de telefoonnummers.

  1. Ik wil een 1-kolomsadvertentie doorgeven, maar kan alleen kiezen uit 2 kolommen of meer.

    In sommige gevallen is het niet mogelijk om via familieberichtenonline.nl een 1-koloms blijde- of overlijdensbericht op te geven. Hier is door de betreffende krant / titel bewust voor gekozen, omdat in hun pagina opmaakschema de 1-koloms advertenties te klein worden en hierdoor de pagina opmaak negatief wordt beïnvloed.

  2. Ik wil een advertentie per telefoon of e-mail doorgeven. Kan ik ook bij u terecht?

    Voor het telefonisch of per e-mail doorgeven van advertenties kunt u bij ons niet terecht. U kunt in deze gevallen het beste contact opnemen met de krant / titel van uw keuze. De contactgegevens vind u onder "contact".

  3. Waar vind ik de sluittijden van de aangesloten kranten / titels?

    Voor de sluittijden kunt u het beste contact opnemen met de krant van uw keuze. De gegevens vind u onder "contact". Tijdens de opmaak van het familiebericht geven wij ook de sluittijd voor u aan als u te dicht bij deze sluittijd in de buurt komt.

  4. Hoeveel verstand moet ik van internet en computers hebben om familieberichtenonline.nl te gebruiken?

    Enige ervaring met het gebruik van Microsoft Windows is voldoende. Gebruik kunnen maken van familieberichtenonline betekent vooral het selecteren van de opmaak mogelijkheden die u wilt gebruiken. Daarnaast kunt u zelf uw teksten invoeren: heel eenvoudig in tekstvakken (de betekenis van de betreffende vakken wordt aangegeven), de tekst wordt automatisch in de passende lettertypes en lettergrootte gebruikt. De plaatsing van advertenties wordt verzorgd door de aangesloten uitgevers zoals aangegeven in de keuzes op de site per verspreidingsgebied. Zij staan garant voor de juiste plaatsing in uw gekozen dag- of weekblad.

  5. Moet ik me aanmelden voor het gebruik van familieberichtenonline.nl?

    U hoeft zich niet aan te melden voor het gebruik van familieberichtenonline. Op het moment dat u het familiebericht hebt opgemaakt vragen wij van u alleen een geldig emailadres en telefoonnummer. Dit hebben we nodig om contact met u op te nemen als er vragen zijn rondom de plaatsing van uw familiebericht. Familieberichtenonline.nl verstrekt geen gegevens van gebruikers aan derden, tenzij we u daar uitdrukkelijk om hebben gevraagd en u daar uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven.

  6. Ik kom niet verder in stap 3 bij de melding "De opmaakmodule wordt geladen"

    Opmaakmodule Vaak ligt dit aan de virusscan van uw computer. Door tijdelijk de firewall uit te schakelen op uw computer, kunt u verder gaan. Vergeet na afloop niet uw firewall weer in te schakelen.

  7. Hoe werkt het met betalen?

    Het betalen van uw familiebericht gaat eenvoudig. Eerst maakt u het familiebericht op met behulp van het stappenplan. In stap 4 gaat u na controle van het bericht verder naar betaling, waar u in stap 5 met diverse betalingsmethoden kunt afrekenen. U kunt betalen via Mastercard, Visa card, American Express. Als u bankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers kunt u ook eenvoudig betalen via internetbankieren. Dit systeem heet iDEAL.

    MasterCard Visa

    CreditCard (Mastercard en Visa)

    Bij het gebruik maken van deze betaalmethoden wordt de betaling direct afgehandeld en bent u zeker van het verschijnen van uw advertentie op de door u opgegeven plaatsingsdatum.

    iDEAL

    iDEAL:

    Bij het gebruik maken van de betaalmethode iDEAL wordt de betaling direct afgehandeld en bent u zeker van het verschijnen van uw advertentie op de door u opgegeven plaatsingsdatum.

  8. Er zit een fout in de tekst, maar ik heb de blijde- of overlijdensbericht al verstuurd.

    Neem contact op met de krant / titel van uw keuze, zij zullen u verder helpen. Kijk onder "Contact" voor het betreffende telefoonnummer.

  9. Ik wil graag hulp bij het maken van een advertentie

    Bij het opmaken van het familiebericht wordt u begeleid door de diverse stappen middels het Help informatie Deze icoontjes bevatten helptekst voor iedere stap die u wilt maken.

  10. Heeft u ook voorbeelden van blijde- of overlijdensberichten die mogelijk zijn via familieberichtenonline.nl

    Voor voorbeelden en de mogelijkheden van blijde- of overlijdensberichten kunt u hier terecht.

  11. Als ik een krant / titel aanklik, komt niet de juiste plaatsingsdatum naar voren.

    Dan is de aanlevertijd voor die dag al verstreken, u moet een andere dag kiezen.

  12. Voordat ik ga betalen wil ik graag nog overleggen met de familie, vrienden of collega's.

    U kunt het opgemaakte familiebericht niet tussentijds opslaan, immers u hoeft niet in te loggen om gebruik te maken van familieberichtenonline. In stap 4 controle kunt u het opgemaakte familiebericht uitprinten en bekijken. LET OP als de internet sessie op uw computer is verlopen (is afhankelijk van de computer en provider) dan is ook het opgemaakte familiebericht verloren gegaan en zult u het familiebericht opnieuw moeten opmaken.

  13. Komt de blijde- of overlijdensbericht precies zo in de krant als het voorbeeld van familieberichtenonline.nl?

    Ja, precies zoals het blijde- of overlijdensbericht wordt weergegeven in het voorbeeld wat u hebt opgemaakt. Als u betaalt bevestigt u de opdracht van het door u opgemaakte blijde- of overlijdensbericht. Binnen de deadline kunnen er nog correcties worden uitgevoerd door de betreffende uitgever(s).

  14. Ik kom niet verder in de betaling

    Vaak ligt dit aan de virusscan van uw computer. Door tijdelijk de firewall uit te schakelen op uw computer, kunt u verder gaan. Vergeet na afloop niet uw firewall weer in te schakelen.

  15. Ik zie bij de betaling de éénmalige machtiging niet.

    U kunt niet betalen met een eenmalige machtiging, maar alleen de credit cards en iDEAL zoals eerder aangegeven.

  16. Kan ik ook een bewijs van betaling krijgen?

    De bevestigingsmail die u ontvangt op de door u opgegeven e-mailadres dient tevens als factuur.

  17. Waarom wordt er geen bedrag in rekening gebracht voor "administratiekosten"?

    De producten en dienstverlening van familieberichtenonline.nl zijn gebaseerd op hoge kwaliteitsnormen. De aangesloten uitgevers zien deze site dan ook als extra service voor hun adverteerders om deze kwaliteit te waarborgen zonder daar extra kosten voor in rekening te brengen.

  18. Ik heb opgave gedaan, maar de blijde- of overlijdensbericht staat niet in de krant.

    Neem contact op met de krant / titel van uw keuze. Kijk onder "Contact" voor het desbetreffende telefoonnummer.

  19. Van wie is familieberichtenonline.nl?

    Familieberichtenonline.nl is een dienst van MediaMenu CV. MediaMenu is gespecialiseerd in het ontwikkelen van innovatieve softwareoplossingen vanuit de uitgevers in Nederland voor de uitvaartbranche, onroerendgoedmarkt, autobranche, Uitinfo, Speurders en voor diverse adverteerdermarkten.

Mocht u nog vragen hebben kunt u deze sturen naar: info@familieberichtenonline.nl