Help bij het opgeven van uw blijde- of overlijdensbericht

Wilt u een wijziging aanbrengen in uw advertentie, neem altijd contact op met de krant van uw keuze. Kijk onder "Contact" voor de telefoonnummers.

  1. Voor het gebruik van Familieberichtenonline.nl heeft u nodig:

    Een internetverbinding met Windows op uw computer / laptop.

    Flash Player:

    Download eerst de Flash Player (gratis) voordat u begint met Familieberichtenonline.nl.

    Familieberichtenonline.nl werkt met:

    chrome-firefox-internet-explorer Google Chrome
    Mozilla Firefox
    Internet Explorer (IE) vanaf versie 7

    safari
    Familieberichtenonline.nl werkt mogelijk niet op alle browsers, Linux besturingssysteem en Familieberichtenonline.nl werkt NIET op een Apple computer met Safari als browser, wel met Mozilla Firefox en Google Chrome.

  2. Moet ik me eenmalig aanmelden voor het gebruik van familieberichtenonline.nl?

    U hoeft zich niet aan te melden voor het gebruik van familieberichtenonline.nl. Op het moment dat u het blijde- of overlijdensbericht hebt opgemaakt vragen wij van u alleen een geldig e-mailadres en telefoonnummer. Dit hebben we nodig om contact met u op te nemen als er vragen zijn rondom de plaatsing van uw blijde- of overlijdensbericht. Familieberichtenonline.nl verstrekt geen gegevens van gebruikers aan derden, tenzij we u daar uitdrukkelijk om hebben gevraagd en u daar uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven.

  3. Hoeveel verstand moet ik van internet en computers hebben om familieberichtenonline.nl te gebruiken?

    Enige ervaring met het gebruik van Microsoft Windows is voldoende. Gebruik maken van familieberichtenonline.nl betekent vooral het selecteren van opmaak mogelijkheden die u wilt gebruiken. Daarnaast kunt u zelf uw teksten invoeren: heel eenvoudig in tekstvakken (de betekenis van de betreffende vakken wordt aangegeven), de tekst wordt automatisch in passende lettertypes en lettergrootte gezet. De plaatsing van het blijde- of overlijdensbericht wordt verzorgd door de aangesloten uitgevers zoals aangegeven in de keuzes op de site per verspreidingsgebied. Zij staan garant voor de juiste plaatsing in uw gekozen dag- of weekblad.

  4. Ik wil een blijde- of overlijdensbericht per telefoon of e-mail doorgeven. Kan ik ook bij u terecht?

    Voor het telefonisch of per e-mail doorgeven van advertenties kunt u bij ons niet terecht.
    U kunt in dit geval contact opnemen met de krant, de contactgegevens vind u onder "contact".

  5. Waar vind ik de sluittijden van de kranten?

    Voor de sluittijden kunt u het contact opnemen met de krant. De gegevens vind u onder "contact".
    Er is een melding zichtbaar zodra u te dicht bij de sluittijd in de buurt komt.
    Deze melding komt tevoorschijn onder de door u gekozen titel .

  6. Als ik een krant aanklik, komt niet de juiste plaatsingsdatum naar voren

    Dan is de aanlevertijd voor die dag al verstreken, u moet dan een andere dag kiezen.

  7. Ik wil een 1-kolomsadvertentie doorgeven, maar kan alleen kiezen uit 2 kolommen of meer

    De keuze is niet aanwezig, de gekozen krant heeft geen 1-kolomsadvertentie beschikbaar.

  8. Ik kom niet verder in stap 3 bij de melding "De opmaakmodule wordt geladen"

    Opmaakmodule 

    Als de opmaakmodule niet wil laden dan klikt u naast het scherm (onder de prijs), druk op de toetsencombinatie Ctrl F5, het volgende verschijnt: opnieuw verversen of opnieuw indienen bevestigen (afhankelijk met welke browser u werkt) u klikt op Yes of Doorgaan, de pagina wordt opnieuw geladen. Vaak is dit voldoende om de opmaakmodule te laten laden.
    Mocht u hierna nog niet verder kunnen controleer dan of u de juiste versie Flash Player heeft geïnstalleerd en of uw firewall niet te streng staat afgesteld.

  9. Ik wil graag hulp bij het maken van een advertentie.

    Bij het opmaken van het familiebericht wordt u begeleid door de diverse stappen middels het Help informatieDeze icoontjes bevatten helptekst voor iedere stap die u wilt maken.

    Bij het invullen van de tekstblokken wordt u gevraagd om akkoord te geven voor de door u ingevulde teksten middels tekstblok ok.

    Als alle tekstblokken zijn ingevuld wordt u nog geattendeerd op de volgende melding:

    Melding stap 3

    Bij de knop Controleer advertentie  kunt u zien of alle tekstvakken groen zijn.

    Als dat niet het geval is kunt u niet verder. De button Naar volgende stap zal dan niet oranje worden, maar tevens aangeven welke tekstvakken nog niet juist zijn ingevuld.

    Waarschuwing bij stap 3

    In stap 4 controle wordt nogmaals de volgende mededeling meegeven: Dit betekent dan ook dat de door u opgemaakt familiebericht na betaling exact zo zal worden geplaatst door de diverse aangesloten uitgevers.

    Melding stap 4

  10. Ik weet niet welke teksten ik kan gebruiken.

    Onder de knop Voorbeeld teksten  staan voorbeeldteksten / gedichten die u eventueel kunt gebruiken.
    Het volgende scherm verschijnt dan

    Scherm teksten en gedichten.

    u kunt hier u keuze maken uit onze voorbeeld teksten middels een categorie die we hebben aangegeven.

  11. Hoe krijg ik bepaalde symbolen in de tekst?

    Door op Voorbeeld teksten  te klikken krijgt u alle mogelijke symbolen te zien die u kunt gebruiken.
    Vervolgens verschijnt het volgende scherm.

    Scherm teskten en gedichten.

  12. Hoe zet ik tekst cursief of vet gedrukt?

    In enkele gevallen kunt u de tekst cursief plaatsen, dit wordt dan aangegeven via de knoppen boven het tekstveld in familieberichtenonline.nl     Knop cursief  
    Is deze mogelijkheid er niet dan zult u zien dat de bewuste knoppen niet aan te vinken zijn.

  13. Ik heb een blijde- of overlijdensbericht gemaakt en zie in het voorbeeld te veel wit tussen de teksten staan.

    Controleer of er geen onnodige enters en spaties aanwezig zijn. Een enter is herkenbaar door grijsregel een grijsregel. Elke grijsregel is een enter en wordt meegerekend in de hoogte van het familiebericht, dus ook in de prijsberekening. U kunt de enter (grijsregel) weghalen door met de cursor in de grijsregel te gaan staan en de backspace toets te gebruiken. Op het moment dat u de grijsregel (of meerdere) heeft weggehaald zult u zien dat de prijs wordt aangepast aan de hoogte van het familiebericht. Een spatie is herkenbaar aan       de       grote      witruimte tussen de woorden, ga voor de witruimte staan, achter de laatste letter en druk op delete. Breek elke regel duidelijk af door middel van een enter. Bij gebruik van te veel spaties of helemaal geen spaties wordt de opmaak van uw advertentiemodel na versturen vervormd, tekst zal verspringen of wegvallen

  14. Wordt er voor kleurgebruik extra kosten berekend?

    Er wordt voor kleurgebruik (afbeeldingen, kaders etc.) door de diverse uitgevers kleurtoeslag berekend. Dit kan verschillen per uitgever. Bij het starten van het opmaken van het blijde- of rouwbericht en de keuze van het model staat onder de “Advertentiekosten” of er kleurtoeslag wordt berekend die wordt als volgt dan weergegeven:

      

    Uitgevers die geen kleurtoeslag berekenen krijgt u bovenstaande kleurtoeslag niet te zien, omdat de kleur dan gratis is. Bij een afbeelding er boven, tussen of onder kunt u via de knop “Tekst / Afbeelding” de afbeelding opnieuw er boven zetten en kiezen voor zwart/wit. Een achtergrond kunt u via “Extra opties” opnieuw er achter zetten en kiezen voor zwart/wit. De Kleurtoeslag zal dan verdwijnen uit de advertentiekosten, de prijs zal dan aangepast worden.

  15. Voordat ik ga betalen wil ik graag nog overleggen met de familie, vrienden of collega's.

    U kunt het opgemaakte familiebericht NIET tussentijds opslaan, immers u hoeft niet in te loggen om gebruik te maken van familieberichtenonline.nl. In stap 4 controle kunt u het opgemaakte familiebericht uitprinten en bekijken. LET OP als de internet sessie op uw computer is verlopen (is afhankelijk van de computer en provider ) dan is ook het opgemaakte familiebericht verloren gegaan en zult u het familiebericht opnieuw moeten opmaken.

  16. Hoe werkt het met betalen?

    Het betalen van uw blijde- of overlijdensbericht gaat eenvoudig. Eerst maakt u het blijde- of overlijdensbericht op met behulp van het stappenplan. In stap 4 gaat u na controle van het bericht verder naar betaling, waar u in stap 5 met diverse betalingsmethoden kunt afrekenen. U kunt betalen via Mastercard, Visacard, American Express. Als u bankiert bij Postbank, ING, ABN Amro of de Rabobank kunt u ook eenvoudig betalen via internetbankieren. Dit systeem heet iDEAL.

    MasterCard Visa

    Creditcard (Mastercard en Visa)
    Bij het gebruik maken van deze betaalmethoden wordt de betaling direct afgehandeld en bent u zeker van het verschijnen van uw advertentie op de door u opgegeven plaatsingsdatum.

    iDEAL

    iDEAL
    Bij het gebruik maken van de betaalmethode iDEAL wordt de betaling direct afgehandeld en bent u zeker van het verschijnen van uw advertentie op de door u opgegeven plaatsingsdatum.

  17. Ik zie bij de betaling de eenmalige machtiging niet

    U kunt niet betalen met een eenmalige machtiging, maar alleen met creditcard of iDEAL zoals eerder aangegeven.

  18. Ik kom niet verder in de betaling

    Zodra u uw akkoord heeft gegeven in stap 4 dan verlaat u onze omgeving van familiebrichtenonline.nl. en gaat naar de bankomgeving. Het kan zijn dat er een storing is met iDEAL van uw of onze bank. U kunt dan niet meer terug en vaak gaat dan het blijde- of overlijdensbericht die u gemaakt heeft verloren. Het blijde- of overlijdensbericht wordt pas verstuurd naar de krant zodra de betaling succesvol is afgesloten.

  19. Kan ik ook een bewijs van betaling krijgen?

    De bevestigingsmail die u ontvangt op de door u opgegeven e-mailadres dient tevens als factuur. Wilt u een gespecificeerde bevestiging voor teruggave BTW vul dan in stap 5 uw bedrijfsgegevens in. Zet een vinkje bij “Gespecificeerde bevestiging BTW” u ziet dan welke velden u kunt invullen. (niet noodzakelijk voor particulieren) U bent zelf verantwoordelijk voor de juiste informatie, dit kan achteraf niet meer aangepast worden!

  20. Er zit een fout in de tekst, maar ik heb de advertentie al verstuurd.

    Mocht u nog correcties of vragen hebben over de plaatsing, nadat u de advertentie hebt opgegeven, dan kunt u contact opnemen met de desbetreffende uitgever waar u het familiebericht hebt opgegeven. Houdt u er rekening mee dat u dit doet voordat de deadline is verstreken en houdt hierbij uw ordernummer bij de hand. Voor telefoonnummers of e-mailadressen zie onder contact.

  21. Komt de blijde- of overlijdensbericht precies zo in de krant als het voorbeeld van familieberichtenonline.nl?

    Ja, precies zoals het blijde- of overlijdensbericht wordt weergegeven in het voorbeeld wat u hebt opgemaakt en in uw opgegeven mailadres hebt ontvangen. Als u betaalt bevestigt u de opdracht van het door u opgemaakte blijde- of overlijdensbericht.

  22. Ik heb opgave gedaan, maar het blijde- of overlijdensbericht staat niet in de krant.

    Controleer of u een bevestiging ontvangen heeft van familieberichtenonline.nl Hierop staat het unieke ordernummer vermeld waarmee het blijde- of overlijdensbericht bij de krant binnenkomt.
    Neem contact op met de krant. Kijk onder "Contact" voor het telefoonnummer.

  23. Waarom wordt er geen bedrag in rekening gebracht voor "administratiekosten"?

    De producten en dienstverlening van familieberichtenonline.nl zijn gebaseerd op hoge kwaliteitsnormen. De aangesloten uitgevers zien deze site dan ook als extra service voor hun adverteerders om deze kwaliteit te waarborgen zonder daar extra kosten voor in rekening te brengen.

  24. Door wie wordt familieberichtenonline.nl beheerd?

    Familieberichtenonline.nl is een onderdeel van de NDC mediagroep en een dienst van MediaMenu CV. MediaMenu CV. heeft zich gespecialiseerd in het ontwikkelen van innovatieve softwareoplossingen vanuit de uitgevers in Nederland.

Mocht u nog vragen hebben kunt u deze sturen naar: info@familieberichtenonline.nl